Tack alla som var med på medlemsmötet! 

En massa medlemmar vittnade om sina erfarenheter av att söka hjälp. Och det blev ännu en gång tydligt att vi har en djup och ständigt uppdaterade erfarenhetsexpertis i vår organisation. 

Vi kunde utkristallisera tre klara problemområden:

Man bollas runt

Alla myndigheter hänvisar till varandra

Ingen ser helheten i ens problem

Ingen ser ens livssituation

Ingen tar ansvar

Hela samhället sviker

Ekonomi och möjligheten att påverka sitt liv

Man fastnar i ersättningar som är så låga att livet faller samman

Man straffas med återbetalningskrav om man försöker ta sig ur

Alla familjemedlemmars ersättningar är sammanbundna och konsekvensen blir att man drar ner varandra

Återhämtning blir omöjlig

Kontrollsamhälle

Våld och tvång i vården

Utpressning att ta medicin

Myndigheter jagar en och delar information och granskar många år tillbaka

Myndigheter kräver inordning 

Man är alltid rädd 

Tillsammans körde vi en brainstorm om hur vi kan arbeta vidare med dessa problem och vi har många spännande idéer att utveckla. 

Den 17-19 Augusti kommer vi träffas igen på Sjöholmen för att gemensamt fortsätta planera hur vi kan verka för ett bättre samhälle och en bättre psykiatri. Vi ses! 

Information från RSMH Perstorp

HEJSAN VÅRA KÄRA RSMH VÄNNER

RSMH Kamratförening i Perstorp hade sitt årsmöte den 3:e mars.

RSMH Kamratförening Perstorp blev 21 år den 17:e april. 

Nästa RSMH samling sker den 3:e juni kl. 17.oo på Bäckavägen 17 B, 2:a våningen i PVD´s lokaler som sedan gör sommaruppehåll till den 2:e september då vi startar upp för hösten och vinterns samlingar var 4:e onsdag kl. 17.oo. 

M.V.H ifrån Styrelsen & medlemmarna i RSMH Kamratförening Perstorp med omnejd